Detalii

Tip: Poezie
Topică: Fără topică
Afișări: 347
Vizitatori: 322
Puncte: 0
Stele: 0
Data publicației: 07 mai 2009

 

Autentificare

ID:
Parolă:
 

Fă-ţi un cont!
Mi-am uitat parola!

Alter ego

- Bot Eugen

Adăugat în 07 mai 2009, la 13:15 | 347 afișări / 322 vizitatori
 

Mi-a bătut azi-noapte la uşă,
cu o suflare grea în prag,
înveşmântat duh în cenuşă,
un călător prin ceaţă vag,

ce îmi şoptea: Nu te mai teme,
ci dă-mi secretul în vileag-
spre care zări, de la o vreme,
mă tot avânt ca un pribeag?!

Răsucind în lacăt cheia lent,
cu mâna-mi încă somnoroasă,
m-am trezit vorbind incoerent
cu-o umbră de străin în casă

şi-ntrebată: De fapt cine eşti?
îmi răspunse: Tinereţe,
un suflet bătrân eu sunt şi veşti
ţi-am adus de la tristeţe.

Spre zori de ziuă mi-a mai zis,
cu un glas de om cuminte,
că şi-a pierdut nebunu-n vis
şi că el mă ţine minte.

Eu mă gândeam la lumi străine,
către el privind cu spaimă:
Cât de mult seamănă cu mine
ăst nebun ce n-are teamă!




Distribuie pe facebook

Comentarii

Pentru a comenta un text trebuie sa deţii un cont de utilizator activat şi să te autentifici!
Răspuns Bot Eugen
23 iunie 2009, 10:59
Replay Dana Banu

Dana, mulţumesc de trecere şi semnul de lectură.
Azi dimineaţa am revizuit textul şi simt şi eu că are un aer uşor vetust, dar, nu am de gând să-l pun în sertar, nu pot nici să renunţ la el, nu pot nici să-l şterg, deci mi-l asum.
O să mă gândesc la sugestiile tale şi o să văd ce modificări mai pot opera în versurile la care ai făcut referire.

Mulţumesc de trecere şi sugestii
Dana
Să ai o zi bună

Cu aceeaşi stimă şi prietenie,
Eugen Bot
semn Dana Banu
23 iunie 2009, 09:07
bună dimineaţa, Eugen,

iată semnul promis:

în prima strofă călătorul prin ceaţă vag nu sună ok, nu prea are logică, acelaşi lucru mi se pare valabil şi pt versul "că-şi pierduse nebunia-n vis" din strofa 5

lexicul e sărăcăcios şi oferă textului un aer vetust, defavorizant

rimele destul de simpluţe

e bine că ai renunţat la strofa cu visul unei vieţi de câine

ai şi texte mai bune decât acesta, părerea mea
Replay Barceanu Adriana Bot Eugen
23 iunie 2009, 03:06
Adriana, bucuros de revedere.
E bună varianta ta. Să ştii că am citit-o cu interes şi am ajuns la o concluzie:

Tu eşti mai nebună decât mine.

Ha-ha. Glumesc, desigur.

În afară de faptul că pe ici, pe colo, ai mai înghiţit câteva silabe din metrica versului, chiar e bine.
Nu cred că se supără Domnul Peia, doar că eu nu-l prea-l văd aici în rolul marelui străin. Dar, recunosc, am râs copios pe marginea variantei tale.
Şi nu mi-a plăcut c-ai modificat penultima strofă. Dar, bineînţeles, este varianta ta. Chiar acum mă gândeam că, aşa cum se practică pe alte site-uri, varianta ta ar putea fi un fel de parodie la textul meu. Şi crede-mă, în cazul de faţă, parodia ar fi avut mai mult succes decât varianta originală.

Oricum, mulţumesc de trecere
şi bucuros de revedere

Cu aceeaşi stimă şi prietenie,
Bot Eugen
... Barceanu Adriana
23 iunie 2009, 02:32
Înspre zori de ziuă-mi scrie,
cu un vers de om cuminte,
c-ar mai face poezie
dacă ar mai ţine minte.

se repeta scrie si nu dadea bine:))

=)) eugen, sa nu te superi Barceanu Adriana
23 iunie 2009, 02:31
dar nu m-am putut abtine,
am refacut putin poezia ta si asta a iesit:
Mi-a bătut azi-noapte-n uşă,
c-o suflare grea în prag,
un moşneag plin de cenuşă,
călător prin ceaţă vag,

şi-mi şopti: "Nu te mai teme,
dă-ţi secretul în vileag-
spre care zări, de la o vreme,
te tot avânţi aşa pribeag?!"

Răsucind în lacăt cheia
cu mâna-mi încă somnoroasă,
m-am trezit vorbind în casă
cu fantoma lu dom’ Peia

şi-ntreb: "Da’ cine eşti?"
îmi răspunde: "Tinereţe,
un suflet bătrân, şi veşti
ţi-am adus de la tristeţe."

Înspre zori de ziuă-mi scrie,
cu un vers de om cuminte,
c-ar mai scrie poezie
dacă ar mai ţine minte.

Eu mă gândeam la lumi străine,
către el privind cu spaimă:
" Cât de mult seamănă cu mine
ăst nebun ce n-are teamă."

=)) ultima strofa e neschimbata, sa-mi spui daca nu e mai bun poemul asa.

PS. Dl. Peia e doar o potrivire de nume. sa nu se supere pe mine;;)
Replay Noemi Kronstadt Bot Eugen
22 iunie 2009, 23:33
Noemi, mulúţumesc de trecere şi părere.
Am operat câteva modificări acolo unde ai semnalat tu şi alţi editori. Şi tot nu e bine... Din păcate, nu-l mai pot pune în sertar, pentru că, conform regulamentului, textele postate, e de dorit să nu fie iradiate,
şi eu, Noemi, nu vreau să încalc regulamentul.
Dar operând modificările din text, mă gândeam să-i mai dau câteva şanse textului să iasă din atelier.

Oricum, mulţumesc pentru trecere şi netăcere

Cu stimă şi prietenie,
Eugen

:))))) Noemi Kronstadt
22 iunie 2009, 23:26
esti adorabil, eugen:). auzi tu:
"visul unei vieti de caine
e sa aiba bani de paine
astazi, maine si poimaine"

asta-i bun de imn la adapostul de maidanezi din damaroaia, e singura strofa pe care as pastra-o:). restul e bun de incuiat in sertar si lasat acolo pana la prima pensie, crede-ma.
ok Dana Banu
22 iunie 2009, 23:23
eu una voi încerca să îţi las aici un semn într-una din zilele viitoare

promit

noapte bună, Eugen, şi mai ales
răbdare
multă răbdare
sunt sigură că toate se vor aşeza până la urmă
Răspuns Bot Eugen
22 iunie 2009, 23:17
Replay Dana Banu

Dana mulţumesc pentru trecere şi ecou. E adevărat, ce spui, dar între timp am mai făcut şi alte modificări acolo unde a semnalat Noemi şi Mihai. Am operat ceva modificări şi la final. Eu zic că varianta actuală este mai bună decât precedentele variante(2 la număr).

Vreau să aud părerile aceloraşi editori care iniţial au considerat că textul de faţă este unul de atelier.
Şi de ce nu, aş fi curios să aud şi părerea ta.

Cu stimă şi prietenie,
Bot Eugen
Eugen Dana Banu
22 iunie 2009, 23:05
pe textul tău de aici au intrat deja 3 editori

2 editori au intrat după ce ai modificat textul

editorii nu au cum să revizuiască, editorii pot să îţi spună părerea lor despre text

de revizuit doar tu poţi revizui

spune-mi sincer

părerea cui o aştepţi?

o seară bună
Rog un editor Bot Eugen
22 iunie 2009, 23:01
să revizuiască textul. Aştept sugestii şi păreri pertinente.

Cu stimă şi respect,
Bot Eugen
Uitasem Bot Eugen
22 iunie 2009, 16:02
Noemi,eu chiar sunt o persoană contradictorie.

Cu aceeaşi stimă şi prietenie,
Eugen Bot
Răspunsuri Bot Eugen
22 iunie 2009, 15:53
Replay Mihai Dutescu

Mihai, da, dacă priveşti din unghiul ăsta de vedere, poate fi considerat un text vulgar. Dar, la fel cum spunea Nietzsche, sunt de părerea că, autorul care scrie pentru cititori mult prea subtili, este un autor care se află în eroare. Eu am mizat aici mai mult pe sinceritatea discursului, care, văd că, este interpretată ca fiind una vulgară. Este vorba de întâlnirea cu sinele, pe care suntem nevoiţi să-l acceptăm aşa cum este, fie că ne place nouă asta, sau nu. Şi acest Sine, din păcate, nu poate fi schimbat şi nici măcar nu este perfectibil.
Comparaţia de care ai făcut uz, Mihai, nu cred că are vreo legătură cu textul. Oricum, mulţumesc pentru sugestii, o să văd ce pot să mai modific, pe ici pe colo, dar ideea rămâne aceeaşi.

Cu prietenie, Eugen

Replay Noemi Kronstadt

Noemi, mă bucură trecerea ta prin atelierul meu. Este un text de 12 ani vechime, pe care numai eu ştiu în ce stare l-am scris. Şi, din moment ce l-am postat, mi-l asum, aşa cum este el, imperfect şi cu greşeli de exprimare. Nu există nici un fel de mimetism aici, iar aparenţele sunt uneori extrem de înşelătoare. Dar, promit să mă gândesc la str.4, aceea cu sufletul bătrân.
Totuşi, aşteptam de la tine şi de la Mihai sugestii mai ţintite, o analiză mai detaliată, pentru că, dincolo de opinii, totuşi, nu cred că este un text nul.
Dar, se pare că, cer prea mult.

Oricum, mă bucur că v-am auzit părerea.

Cu aceeaşi stimă şi prietenie,
Bot Eugen
strange, Noemi Kronstadt
22 iunie 2009, 14:15
dar intre stilul tau si photo din pagina e o contradictie aproape insolenta. probabil pentru ca te straduiesti sa mimezi o sapientialitate gothic underground, fara instrumentele de lexic rafinat si concentrat, aici iese un soi de sharada cu marionete care vorbesc ca bunicii confuzati de senectute si somn .
bine ar fi sa nu te mai imbatranesti prematur si steril, vintage inseamna cu totul altceva.
eugen Mihai D.
22 iunie 2009, 14:03
ref. mister seducţie etc. - eu spuneam că în poemul tău personificările sunt mult prea puţin subtile. sunt ca atunci când o tipă pe care o cunoşti doar de câteva ore se culcă cu tine şi face sex în toate poziţiile, în toate felurile şi ca toţi dracii. nu mai lasă nimic de descoperit pentru mâine. e aproape vulgar, până la urmă. nu lasă loc de mister, insinuare etc. - nimic.

deci nu e că textul trebuie să fie despre mister. e vb de cum l-ai scris, de controlul pe care (nu) îl ai asupra discursului.

dar ai dreptate, sunt sigur că e loc de mai bine.
Re Mihai Dutescu Bot Eugen
22 iunie 2009, 13:46
Mihai, mulúţumesc pentru feedback.
eu cred că faci o confuzie în ceea ce priveşte "misterul" şi "seducţia", pentru că nu există în textul de faţă nici ideea de seducţie şi mister, şi nici cuvintele.
În ceea ce priveşte cuv. incoerent, sunt de acord, nu este chiar un cuvant poetic, dar el exprimă cum nu se poate mai bine, starea celui care, abia trezit din somn, este nevoit să poarte un dialog cu cineva.
De acord, Mihai, în unele părţi dialogul şchiopătează, există loc de mai bine, dar eu tot nu consider că este un text de atelier.

Cu aceeaşi stimă şi prietenie,
Bot Eugen
părere Mihai D.
22 iunie 2009, 13:32
eugen, personificările astea nu prea merg. iar la tine sunt exprimate destul de neaoş şi fără graţie (a se citi şi "seducţie", "mister" etc.)

de obicei, dialogurile sunt ceva dinamic, chiar şi într-un poem, dar aici le foloseşti excesiv şi în unele locuri sună de-a dreptul nătâng (poate că şi de dragul rimei):

şi-ntrebată: "De fapt cine eşti?"
îmi răspunse: "Tinereţe,
un suflet bătrân eu sunt şi veşti
ţi-am adus de la tristeţe."


apoi, mai sunt multe alte exprimări la fel de nepotrivite ca cea de sus. de ex, nu poţi spune:

"Răsucind în lacăt cheia lent,
cu mâna-mi încă somnoroasă,
m-am trezit vorbind incoerent
c-un fel de pasăre în casă"

sună rău de tot, incoerent ăla sună funcţionăresc, nu are nicio valenţă expresivă. iar tu-l foloseşti într-un context în care ar trebui să aibă. nu spun că strofa în sine e una reuşită, acel "m-am trezit vorbind" sau "c-un fel de pasăre prin casă" sună şi rău şi metaforele astea nici nu prea au efect dpdv expresiv. cel puţin nu la mine.

şi tot aşa, la fiecare strofă sunt bube. ţi le-am semnalat rapid doar pe cele care mie mi-au sărit mai tare în ochi.

Rog un editor să vină Bot Eugen
21 iunie 2009, 22:49
şi să revizuiască textul, ca să-mi spună dacă acest text este de atelier.
Am mai operat în text câteva modificări.

Cu stimă şi prietenie,
Bot Eugen
Re Bot Eugen
07 mai 2009, 16:08
Ilieş Gorzo, mulţumesc de trecere şi pentru sfat. Aşa am să fac.

Cu stimă şi prietenie,
Eugen Bot
eugen Ilieș Gorzo
07 mai 2009, 16:01
textul e f. incoerent, iar finalul de-a dreptul hilar.

mai lucrează-l.

1